Protected by Copyscape Plagiarism Check

Saturday, July 31, 2010

My Online Shopping

Lately, saya suka menghabiskan duit masa dengan berbeli belah secara atas talian atau online. Bukan addict tapi memandangkan masa yang amat terhad untuk berjalan-jalan and window shopping or shopping sekarang ni jadi saya ambil keputusan untuk shopping online je. Tapi bila fikir balik, lagi jimat sebab tak payah nak ke kedai nak beli barang. Browse dari internet dah cukup. Minyak kereta save, masa save, elektrik pun save.. err I mean kalau guna internet dekat office la muahaha. Dan juga mesti tak ada extra expenditure contohnya makan minum and others. Yang ni mesti ramai setuju. Kalau keluar shopping, habis busuk mesti kena minum-minum or makan-makan kan? Makan lak kat kopitiam, cafe, KFC, McD, PIZZA and etc. Sekali makan paling koman mau RM10.

Orait, saya nak share sikit antara blog-blog/facebook kegemaran saya yang mana saya telah gunakan khidmat mereka untuk beronline shopping. Setakat ni alhamdulillah tak ada masalah nak deal dengan diorang ni. Plus kualiti barang pun ok (bukanlah untuk yang gilakan barangan branded ok).

1. http://cayang77.blogspot.com

Ini untuk saya beli perfume dengan separuh harga. Ini perfume original ok. Yang buat murah sebab defected macam botol rosak sikit or dah tak ada kotak. Ala, apa yang nak dikisah dengan botol sebab yang kita nak just wangi perfume tu je.

2. http://www.asmadania.com



Ini blog untuk saya dapatkan handbag and purse. Ni pun sangat murah dah kualitinya pun bagus jugak. Ini memang boleh dipercayai. My sister yang perkenalkan blog ni and bila tengok dia beli handbag CHANEL fuiiyooo memang macam ori!! Terus saya melekat dengan blog ni.

3. http://shawlparadisehermanas.blogspot.com/

Ini blog kawan saya. Dia jual tudung. Serius tudung kat sini sangat uptodate dan sangat cantik. Tapi harganya mahal sikit tapi puas sebab boleh dapatkan tudung yang orang lain tak pernah jual lagi. Berbaloi la kan.. "Trend Setter". Masa dulu saya suka bereksperimen dengan baju and tudung, selalu pakai yang orang tak pernah pakai, tapi sekarang dah malas sebab penat dengan banyak kerja. Satu lagi sebab selepas jiwa kacau hahaha. SERIUS!! But now I'm in the process for ComeBack!! That's why "primadona" muahaha

4. http://crazeprice.blogspot.com/
http://www.facebook.com/home.php?#!/crazepriceshop

Ini CrazePrize yang mana saya dok beli baju. Saya selalu beli kat facebook kalau yang ini. Blog dia tak ada barang sangat. Rabu ni dapat delivery baju baru >.< . Sebenarnya susah nak cari baju online sebab tak ada fashion yang relevant untuk dipakai.. I mean yang bertudung. Kebanyakkan yang karut-karut macammm.......

Ok so far itu je yang saya pernah guna khidmat diorang. Yang lain just visit-visit je. Tak beli pun. So far blog kat atas ni la yang dah kaya dengan duit saya. hahaha.

So pada siapa-siapa yang nak kongsi tempat online shopping yang selalu digunakan, boleh singgah or drop by. Boleh influence saya jugak untuk berbeli belah kat situ... ;p

4 comments:

  1. sy pun slalu shopping online...suka baju2 dari korea ni..penah beli shawl kt radiusite..tp dh kawen,terbatas skit nk pkai shawl..skrg gila balik nk beli baju stail korea-jepun ni..byk gak blogshop..baru2 ni beli kt fashiontwister..beli baju lengan panjang la coz bertudung kan..anyway, gud luck la bila shpg on9

    ReplyDelete
  2. kan..lg mudah on9 shopping n harga pun lbh kurang je..btw,lps baca comment u,terus je sy visit on9 shoping blog yg disuggestkn tu..hehehee..thanks k..

    ReplyDelete
  3. tp tulah, ada org tak sanggup byr duit pos kekadang 2. tp bg sy, duit minyak, duit lrt, makan minum lagi, magz mesti beli punya jd lg byk dr duit pos.. itu belum penat+letih+panas lagi..kalau org yg keje 6hr seminggu mcm sy ni, xder ms nk rehat n shoppngnya..Nk jimat buat je cm sy, suh empunya blogshop simpan baju yg sy nak..bila dh 2-3 helai, baru pos..kan jimat tu..panjang plak!!apepun, sy nk share pengalaman+boring on9 sejak akhir2 ni..

    ReplyDelete
  4. skrg time is money..yes tepat skali,penatlah..ha ah, leh reserve2 lps tu byr skali kot on9, n delivery tul2 dpn pagar umah.just walk few steps then dpt brg.hahahahaaaa..

    ReplyDelete