Protected by Copyscape Plagiarism Check

Thursday, January 28, 2010

Mari Menjaga Kesihatan..! Ayuhhh!


Percaya atau tidak..aku nesma shahu telah memecahkan tradisi pergi berlari-larian di Taman Rimba (somewhere near with Wisma Darul Aman) tadi hahaha. Tujuan utama untuk berjoging atau dalam erti kata yg lain utk exercise. Dah sekian lama tak joging, otot-otot memang dah karat. Siap bunyi-bunyi lagi bila lari. Krekk Krukk Krekk Krukk.. Seingat aku last aku joging adalah pada setahun setengah yg lepas. Di Tasik Shah Alam masa tgh belajar dulu.

Kenapa?? Bagaimana?? Aku boleh terfikir nak joging adalah sebab aku rasa tarikan graviti seakan-akan sgt kuat menarik aku kebelakangan ni. Badan rasa sgt berat. YES! aku sudah mengalami tanda-tanda kegemukan yg agak ketara.. Cannot be.. Cannot be.. (aku memang tak boleh terima hakikat). hahaha. Ingat lagi masa kawan aku kahwin, baju kurung moden yg pada satu ketika dulu aku bangga pakai tetiba tupppppppp..... ketat kat perut! OHHH SUDAHHH.. Perut buncit??? Fuhhh jangan panik..

Aku dah tanam nekad dalam hati.. Mulai hari ini, makan control.. tido jgn lebih sampai tengahari.. Exercise perlu! Dengan berbekalkan trainer tak bertauliah Miss Awanis (hehehe) aku follow je dia exercise.. hehe. Kalau dia cakap jom senamrobik.. Aku pun jommmm... Kalau dia cakap jom joging.. Aku pun jommmm. (Miss Awanis: non chargable yeeee)

Tahu tak berjoging satu amalan yg sangat sangat baik.. Tak perlu lari laju. Cukup la kalau kita berjalan-jalan. Itu sudah memadai. Then, satu lagi.. Boleh gunakan tangga utk exercise sama. Boleh kuatkan otot kaki (agak je). Tapi betul la kot sebab org dok cakap. So lain kali banyakkan berjalan atau turun naik tangga. (tapi memang aku suka berjalan pun, I mean jalan-jalan makan angin) haha.







Ohh one more thing.. Jangan lupa makan or minum air yg berkhasiat. Boleh memudahkan kita menyingkirkan toksin dalam badan (ye ye je aku ni ckp).. Sebelum-sebelum ni aku minum air Melilea Greenfield Organic ni. Actually sgt bagus sebab mcm pelawas.. Tak payah susah berdiet.. Minum je air ni. Air ni adalah bahan organik tau. Sangat bagus. So sebab dah lama tinggal lebih kurang 2 tahun kot, aku pun start minum balik. Bukan utk kurus tapi juga sebagai supplement utk aku. (aku rasa muka pun dah kusam) So bagus gak minum ni.. Muka nampak berseri~ hehehe. Harga bagi sebotol Mililea size besar ni RM 165 (member's price) tapi kalau bukan member RM 198. Kalau botol kecil RM 46 (member's price) kalau bukan member tak sure lak.
Ok, bagi yang nak tahu apa ingredient minuman ni. Boleh lihat label di bawah.




 Sori la kurang jelas. Kalau nak lihat dengan lebih jelas, boleh click di  www.melilea.com/




No comments:

Post a Comment