Protected by Copyscape Plagiarism Check

Monday, December 21, 2009

Dato'.. You are Right - The Ring II


Because of I've received a lot of requests to publish the sequel for Sad Poem - The Ring I, so I decided to announce to all of you that I found my ring back!!hehehe..

Selepas balik dari keje (same day which my ring lost), aku nekad nak cari balik the ring sampai jumpa. Aku tak kira sebabnye aku sure sangat yg the ring tu tak berjalan sendiri keluar dari rumah melainkan aku dah misplaced. Masa on the way back home from tempat keje, aku mula terbayang2 kat mana dia bersembunyi. Target aku kat lantai dalam bilik and kawasan sekitarnya. Sepanjang hari mmg aku resah mcm the ring tu cincin kahwin.

Sampai je rumah, terus aku buat operasi menyelamat. Aku guna sepenuhnya daya firasat aku ni. (menurut Dato' Fadilah Kamsah: Orang yg lahir bulan October ni kuat daya firasatnya). Then aku terus jadi psikik nak kesan jejak the ring. Lama gak aku duduk termenung di atas katil. Satu persatu aku imbas setiap gerak langkah hari sebelum kejadian (flashback mcm CSI series)Tapi still tak dapat clue. Ok fine! Aku tak putus asa, because Nesma will never ever give up! Apa yg aku ingat, mmg sah last sekali the ring tu ada, ialah di atas meja make up.

Terus aku gerak ke meja make up, berdiri betul2 depan meja and mengadap cermin (nampak imbasan muka aku je la, tak de nampak apa2 pun sb aku bknnya nujum pak belalang). Sekali lagi daya firasat digunakan then sesi flashback berlaku lagi..TAPI masa ni tangan aku ni mcm diangkat ala2 supernatural terus mencapai torchlight and suluh di celah cermin meja make up. Gerak hati aku ckp, "suluh~~suluh lagi~~suluh~~". Sampai la kat satu sisi meja, berkilau semacam bila di hala torchlight tu. Benda tu jauh skit ke dalam. Dicungkilnya keluar and Taaaddaaaaa..mmg ada!!hahahahaaa. (So moral of the story: Dato'.. you are right!!!).

Why the ring is so important for me??....


~ ~I just want to let this question as MISTERiiiiii......



No comments:

Post a Comment