Protected by Copyscape Plagiarism Check

Thursday, August 18, 2011

Saya Pensyarah yang jenis... Aiman TAK KESAH...

Assalamualaikum

Tak payah memperkenalkan lagi siapa I. Yang selalu baca all the entries I ni memang dah boleh agak apakah perkerjaan yang I lakukan. Or in other word, Who am I? Ok let'zzz stret to the point lah!

Saya seorang cekgu yang sangat comel tapi sudah tua. Saya seorang pensyarah yang masih mengejar segulung Phd. Saya seorang pendidik yang sangat berdedikasi tapi sangat cerewet. Saya sebatang lilin yang menerangi wajah blurrr murid-murid yang ada kulit cerah dan ada kulit gelap. Tapi semua sama. Saya sayang murid-murid saya. Serius ni. Tak payah gelak lah!

Kadang-kadang I ni jenis yang kepochi nak tau apakah perception murid-murid pada I. I suka tanya macam I ni syok sendiri. hekhekhek. Selain pendekatan SIE (students evaluation utk lecturer), I suka tanya lebih kurang macam ni... " I garang kan?"..

Selalunya bila I tanya soalan macam tu pada students, masing-masing terkedu dan terkesima. Serius I tak paham langsung maksud yang cuba mereka ni sampaikan. I tanya close ended question je I rasa yang perlukan jawapan yes or no. Tapi kenapa macam ada gam gajah kat mulut mereka ini?. Memenag menjadi satu persoalan besar untuk I ni.

Lalu seorang students yang memang score A menjawab, I tak garang tapi SERIUS. hekhekhek. Deyyyy I serius beb you olzz!

Horait! I tak nak masing-masing pening kepala dengan I. Tak payah nak judge I ni lagu mana. Lagu tu ka, lagu ni ka. Biar I explain noh...

Apa yang masing-masing tengok, macam tu la I. Serius? YELAR I serius. Memangggg.. Wajibbbbb....
I garang? Tak lah! sebab lecturer comel mana boleh garang-garang kan? kahkahkahkah.

I seorang yang malas nak kesah lah masing-masing nak buat apa. Datang kelas? tak datang kelas? Apa-apa saja lah. So please ingat. I memang tak kesah. hehehee (Ok ini memang menjerat diri I ni kalau tuan pengarah membacanya). WAITTTT WAITTTTT tuan pengarah.... Kasi baca ini dulu nah.. teheeeeeee

I tak kesah sebab I nak you all you all kesahkan diri sendiri dan jangan harapkan sangat pada lecturer untuk kesahkan you all you all. I nak you all you all bertanggungjawab untuk diri sendiri dan sebab tu I tak nak busy-busy body sangat nak kesah ke you all you all. Kalau I yang nak kesah-kesah ke you all, you all you all  langsung tak nak kesah ke diri sendiri? Paham? Jelassss?

Masa depan you all you all adalah hasil kesah-an diri you all you all sendiri. You all you all silalah kesahkan masa depan you all you all. KERANA, lecturer memang tidak mampu untuk sentiasa seiring dan sejalan dengan you all you all. Bila you all you all dah grad dengan jayanya, lecturer-lecturer ini akan dapat murid-murid baru. Jadi bagaimanakah lecturer-lecturer ini ingin membahagikan kasih sayang mereka sama rata. SANGAT TAK RATA lah kan...

You all paham tak lagi ni? I memang malas dah nak explain.

Macam gini lah. Cuba tengok dan renungkan. Kalau you all skip tak ambil test or quiz I, I tak cari you all kan untuk replace. Why should I? itu bukankah tanggungjawab you all untuk memastikan markah you all terisi penuh di hujung semester. Hokey.. I ni kereknye.. hekhekhek. Tak lah! sebab kan tak garang. teheeeeee.

Tapi I masih sayangkan murid-murid I. Ye memang I sayang mereka.

>perlulah memberi penghargaan pada I kalau macam ni ;p

Terima kasih!

4 comments:

  1. sangat rindukan lec garang sikit+comey+pipi slalu blushing ini ngajar I...hehehehehehehe

    ReplyDelete
  2. faa: wahh bahasa melayu nk lawan saya ke?hahahaaa. lagi2..?tu je?jelita ke?menawan ke? patut ditulis gak..hahaahaa

    dayah: make sure dtg dr hati la statement tu..hahahaaa

    ReplyDelete
  3. HEHE..i love you miss..
    rindu la dgn ayat "makna kata" ..ihihhihih

    -ecah

    ReplyDelete