Thursday, August 25, 2011

Biarla apa pun yang terjadi....

Assalamualaikum

Macam novel cinta pulak tajuk entri kali ni. Terus teringat buku yang harus diterbitkan hasil bengkel penulisan. Memanglah sangat tidak berdaya untuk menulis sebuah buku. Mana kan tidaknya, nak tulis blog pun, just for few sentences pun mengambil masa berhari-hari. Ini kan standard penerbitan sesebuah buku yang mahukan 40 pages. Erkkkkkk. Alhamdulillah...

Macam biasa, sebelum masuk cerita yang benar-benar ingin dikupas dan dihalusi, mesti kena mukadimah terdahulu. Atau lebih mesra dengan istilah 'set induction'. I like that term sebab set induction-lah I dapat markah rendah observation tapi hasil dari kepetahan mulut berbicara maka markah berkenaan telah berubah kepada yang sangat excellent. Lagi sekali I likeeee.

Sila baca topik diatas sekali lagi.

Setelah bermacam-macam perkara yang dilalui, serius, duduk termenung jugak I ni memikirkan kebelakang dan kedepan kedepan ni. Apa yang harus dilakukan. Membetulkan apa yang tidak betul yang jelas I nampak sangat tidak betul. Atau terus dengan cara I yang macam 'katak dibawah tempurung'. hwuhwuhwuu.

Lama jugak I berfikir. Fikir dan fikir dan fikir lagi. Terus lagi berfikir. Jangan berhenti dan terus lagi berfikir. Terus berfikir lagi. Dan lagi masih berfikir dan berfikir. Fikir lagi. Fikir lagi. Fikir fikir fikir. Dan berfikir dan berfikir... Memang hidup ini perlu berfikir. Sebab tu I dah ada tanda kerut-kerut dahi..

Nahhhhhhhhhhhhh

I tegas menyatakan di sini bahawa I, masih mahu menjadi seperti I yang sebelum dan sekarang ini. My own world... Living in my own world. Sangat seronok sebenarnya. Memang macam sombong tapi adalah lebih baik dengan cara begitu. Tidak perlu memikirkan orang lain ;p heheheheeee. Jadi I tetap pendirian, I masih dengan dunia I. Maka apa yang terjadi, I tak nak ambil kesah. I nak fokusssss sekarang ni. Memang perlu. Memang I akan jadi baa baa black sheep. Tutup mata, tutup telinga dan tutup sekali lubang hidung jangan kasi semua perkara mengganggu. Terus dalam dunia sendiri. I lebih rasa sangat tenang.... Jadi, I seperti biasa juga selepas ini....

No comments:

Post a Comment