Protected by Copyscape Plagiarism Check

Friday, July 1, 2011

Apa kau dah banyak sangat duit??

Assalamualaikum

Computer agak ting tong. Baik laptop mahupun desktop. Dua-dua macam mogok lapar.

Sekian kali dan sekali lagi menulis. Issue baru. Issue duit yang berkepok kepok nak bagi kepada orang yang mungkin pendek akal. Pendek akal yang mana malas nak menggunakan akal fikiran untuk berfikir. Otak ada tapi nak simpan untuk masa tua. Jadinya bila masa tua nanti baru boleh gunakan akal untuk memikior masa depan yang mungkin ada lagi kedepan.

Dan lagi sekali. Bila I mula lah mengarut, korang pun turut membaca jugak.. hehehehee. Ehh tapi kali ni tak mengarut. Serius ni ~_~"

Selalu terima email dari dermawan. Nak bagi I duit percuma. Tak pun menang loteri or nombor ekor. FYI, benda ni haram tak ada istilah halal. Halal kalau korang kelabu mata denga tawaran jutaan ringgit U.S Dollar. memang dalam U.S Dollar. I ulang U.S Dollar. U.S Dollar adalah currency United State yang terletak di North America yang mana U.S di antara Canada dan Mexico. FYI, terdapat jugak The Great Lakes = combination of 5 lakes. Please name all? (10 marks).

Korang mesti pernah terima inbox/spam macam ni.


Tak kisah lah macam mana rupanya. Tapi email lebih kurang macam ni. Actually banyak gak I dapat tapi honestly masa first email dapat macam OMG! Aku kaya terus nak resign kerja. Tapi nasib akal panjang lalu berfikir, ada ke cara senang nak dapat duit sebanyak itu dalam satu hari? Maka akal panjang telah mematikan niat untuk kaya. Ok korang dah faham dengan maksud akal panjang dan pendak? Masih tak faham? Terus berfikir.

Lalu I terus click dan baca email berkenaan. Untuk mengisi masa terluang yang menjadi ruti pagi-pagi I mengelebek email takut ada yang urgent perlukan pembedahan segera.




 I tak faham kenapa taktik kotor dorang ni guna. I confident habis ni kerja orang luar. Sebabnya no fon provided no oversea yang mana ntah I tak pernah dengar. Isk. Janganlah korang pendek akal. Jangan terpedaya. Mereka ni semua auta bukan fakta.

Hati-hatilah kome.

Melampaukan dorang ni. Tampar nak??

Ni kategori jenayah cyber la ni. Yang paling takut godam-godam ni. Takut jugak I nak gunakan online banking. Maybank2u, CIMB click etc. Selamatkah?

1 comment: